Ma már nagyon sok különböző márkájú és minőségű tuningbox között válogathatnak a vásárlók. Sokszor a vevők úgy gondolják, hogy a minél magasabb ár a jobb minőségre is garancia. A különbséget azonban inkább a tuningbox gyártása során felhasznált technológiában keressük, amely alapján megkülönböztetünkanalóg és digitális tuningboxokat. A két technológia közötti különbséget úgy kell elképzelni, mint a földi analóg sugárzású televízió és a modernebb digitális műsorszórás közötti különbséget. Az elavult analóg technológiával szemben a digitális technológia a beérkező jelek és információk precízebb feldolgozását teszi lehetővé, melynek köszönhetően lehetőség van a képernyőn HD minőségű képek és interaktív funkciók megjelenítésére.
A digitális és analóg elven működő tuningboxok között alapvetően ugyan ez a különbség. A digitális, microprocesszorral ellátott tuningboxokat precízen, minden egyes motortípushoz megfelelően és az adott jármű állapotához és tulajdonosának igényeihez lehet beprogramozni. Az analóg technológia ezekre a finom hangolásokra nem képes, az ilyen tuningboxok készítéséhez nincs szükség szoftver fejlesztésre, ezért van az, hogy gyártásuk nem költséges és ezekhez már viszonylag olcsón hozzájuthatunk. Azonban az új FAP részecskeszűrővel ellátott és az EURO V-ös környezetvédelmi, káros anyag kibocsátási normának megfelelő autótípusoknál már csak a digitális technológia alkalmazható.
Az OBD tuningot végző szolgáltatások között is lehetnek minőségi különbségek, itt sem mindegy hogy milyen szakembert választunk a művelet elvégzéséhez. Ne feledjük, hogy a motorból kihozható maximális teljesítmény és nyomaték függeni fog egy részt a sebességváltó kapacitásától, azaz mennyi többlet nyomatékot bír el, másrészt pedig a motor és alkatrészeinek (kuplung, turbó, átvitel) műszaki állapotától és a kilóméteróra állásától. Ha a chiptuningot végző személy a program kiválasztásakor ezeket a paramétereket figyelmen kívül hagyja, akkor az a motor és más alkatrészek idő elötti elhasználódásához vezethet.